Tajna fit tijela


Objavljeno: 14.07.2017 u 08:45, pregledano 1025 puta

Life Wellness Šibenik - Tajna fit tijela

S ciljem da uvijek pomognemo svojim vjernim klijentima ali i onima koji će to tek postati, odlučili smo svima koji žele saznati tajnu dobrog izgleda, otkriti kako to postići i za vrijeme vrućih ljetnih dana. Iskusan tim uvijek je tu za vas i možete se obratiti bilo kome od njih. Danas će vam iskusna i lijepa Life trenerica Gorana dati par savjeta kako postići svoj cilj i biti zadovoljan svojim izgledom.

Tajna fit tijela krije se u redovnom vježbanju, pravilnoj prehrani i ne manje bitnom odmoru. Koliko često vježbati i kako? Redovni treninzi snage održavaju mišićni tonus i upravo zato ne biste trebali izbjegavati vježbanje i u najvrućim ljetnim danima. Bilo da želite izgubiti kilograme, bilo da želite dobiti mišićnu masu i izgubiti masno tkivo, 3-4 redovna treninga tjedno neizbježna su ako želite postići vidljive rezultate.

Naša trenerica Gorana daje par savjeta kako postići sve svoje postavljene ciljeve.Ono što je jako bitno jeste da ne trebate imati „strah od utega“, a to naglašavam iz razloga jer se cure često „boje“ uzeti utege u ruke misleći da će se „nabildati“ pa često prakticiraju samo cardio vježbe misleći da će isključivo takvim treninzima postići željenu formu i učvrstiti tijelo, a takvo stajalište je potpuno netočno- kaže lijepa Gorana. Bitno je naglasiti kako cardio treninge uvijek moramo „upotpuniti“ vježbama s težinama, jer su zapravo treninzi s utezima jedini način pomoću kojeg možemo izgraditi mišiće i učvrstiti svoje tijelo.

Naime, svaki put i uvijek ispočetka naglašava kako željeni rezultati neće stići „preko noći“, te kako pravilna prehrana igra važnu ulogu u postizanju ciljeva, bio da se radi o željenoj definiciji, mršavljenju ili pak “nabijanju“ mišićne mase. Tajna fit tijela jest uravnotežena prehrana, jer zapravo u kuhinji sve počinje, a isto tako i završava!

Da bismo postigli rast mišića, tijelu su isto tako prijeko potrebni proteini koji su ključni za rast i razvoj mišića, a koje nalazimo u bijelom mesu poput piletine, puretine, u crvenom mesu poput govedine, teletine, te ribi (tuni, lososu), jajima, posnom siru… Bez unosa proteina ne možemo izgraditi mišiće, ali isto tako niti sagorjeti višak masnoća u tijelu, kao što ne možemo niti postići fit formu kakvu svi priželjkujemo. Puno puta čujete iz prve ruke „priče o izgladnjivanju“ tijela u svrhu mršavljenja, ali Gorana sa sigurnošću kaže " gladovanjem ne samo da nećete postići top formu, već ćete time sebi napraviti puno više štete nego koristi."

 

Kako dakle pristupiti prehrani i treninzima? Vrlo jednostavno. U prosjeku biste se trebali hraniti svaka 2-3h, što bi podrazumijevalo nekih 6-7 obroka dnevno. Naravno, ti obroci ne podrazumijevaju prejedanje već ravnomjeran unos bjelančevina (proteina), masti i ugljikohidrata. Drugim riječima, treba težiti manjim, smišljeno raspoređenim i čestim obrocima. Koji je najjednostavniji način da saznamo koliki vam je unos hrane dovoljan, a da ne prelazi u pretjerivanje odnosno prejedanje? Također jednostavno – ako je prošlo više od 3h od zadnjeg obroka a vi još uvijek ne osjećate glad, tijelo vam šalje signal da ste unijeli veću količinu hrane negoli je tijelu potrebno. Prateći to malo nepisano pravilo od „3h“, s vremenom ćete sami vidjeti koliki je količinski unos hrane vašem tijelu potreban, jer osoba od npr. 60kg i osoba od 100kg ne mogu imati jednake nutritivne potrebe zato što prehranu treba prilagoditi onome što svakom pojedinačnom organizmu odgovara. Postoji još jedan jako bitan nutrijent, koji je nažalost jako zapostavljen, a radi se zapravo o mastima. Ljudi izbjegavaju masti bojeći se da će se udebljati, ali činjenica jest da postoje i one zdrave masti bez kojih naše tijelo teško da će funkcionirati a još teže da će postići vidne rezultate u cilju željene forme s obzirom na to da su masti (kao i ugljikohidrati) izvor energije. Bez energije nema kvalitetnog treninga, a bez treninga nema rezultata. Zdrave masti moramo uvrstiti u svakodnevnu prehranu jer su upravo one te koje potpomažu rast i definiranje mišića i vjerovali ili ne, suprotno uvriježenom mišljenju da se mastima možemo samo „udebljati“, Omega-3 masne kiseline zapravo ubrzavaju proces gubljenja masnog tkiva.

Gdje ih nalazimo? U orašastim plodovima (kikiriki, bademi, orasi), sjemenkama (lan, chia), avokadu, jajima (žutanjak), maslinovom ulju, masnoj ribi (losos, skuša, pastrva)… Osim toga, orašasti plodovi potpomažu podizanju raspoloženja jer Omega-3 masne kiseline povezane su s mehanizmom lučenja serotonina, odnosno hormona sreće, a pozitivno utječu i na reguliranje krvnog tlaka, sprječavaju krvne ugruške, te omogućuju apsorpciju vitamina topljivih u mastima (uključujući vitamine A,D,E i K). Što se tiče ugljikohidrata, koji su također izvor energije koja nam služi kao „gorivo“ prilikom rada s utezima, izbjegavajte one koje dolaze u obliku zaslađenih žitnih pahuljica, bijelog kruha i drugih namirnica koje sadrže bijeli šećer i bijelo brašno, te radije posežite za cjelovitim žitaricama (poput zobenih pahuljica), te dobrim ugljikohidratima iz riže, batata itd. I za kraj simpatična Gorana dodaje " mislim da nije niti potrebno naglašavati koliko je zapravo unos vode bitan, ne samo radi probavljivosti hrane, već i radi uklanjanja toksina iz tijela, te naposljetku i mišićnoj izgradnji."

 Fizička aktivnost utječe na gubitak vode u organizmu što dovodi do dehidracije istoga, a time i smanjuje snagu koja nam je potrebna za izvršavanje kvalitetnog treninga, stoga bočica vode uvijek treba biti pri ruci, pogotovo tijekom fizičkog napora. Tijekom noći naše tijelo gubi vodu dok spavamo, pa je također bitno da tu količinu vode nadoknadimo i upravo zato čaša vode prije spavanja i neposredno nakon buđenja također bi trebala postati vaš svakodnevni mali ritual. I zapamtite, u fitnessu ne postoje brza rješenja, stvar je u upornosti, posveti, motivaciji i fokusu, a po mišljenju iskusne trenerice, to su 4 najvažnije stavke za uspjeh.

Ako želite znati nešto više o samoj prehrani i ako vam je potreban plan i program prehrane izrađen upravo po vašim individualnim potrebama i mogućnostima, dođite u Life Wellness centar ili kontaktirajte Goranu putem njenog Instagram profila goga464. Voditi brigu o svojim članovima je najvažnije cijelom timu Life Wellness centra.